در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که، چرا هفت سال پیش خانم “کرتی پنماستا” شرکت مک دونالد را کار انتخاب کرد و هنوز هم آن را انتخاب می کند.

برای خانم پنماستا که در زمینه معمار داده فعالیت دارد، همه چیز با یک دوره کارآموزی در شرکت مک دونالد شروع شد. پس از آن طولی نکشید که او متوجه شد، اینجا جایی است که دوست دارد حرفه اش را رشد دهد.

در چه رشته ای تحصیل کرده اید؟ در شغل هایتان چه نقشی داشته اید؟

من مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدیریت سیستم های اطلاعاتی از دانشگاه شهر ایلینوی دریافت کرده ام. مطالعات من بر روی فناوری و تجارت متمرکز بود، از این رو، من به عنوان یک تحلیلگر فنی تجاری در شرکت مک دونالد در تیم Middleware شروع به کار کردم. از آنجا، من به سمت معماری ابری (DevOps) عملیات یادگیری ماشینی در تیم Data & Architecture رفتم. اخیراً به سمت معماری راه حل رفته ام.

به عنوان یک متخصص فناوری، چه چیزی شما را به مک دونالد جذب کرد؟

من بازخورد فوق العاده ای از مشاور ارشدم در دانشگاه، در رابطه با فرهنگ کار در شرکت مک دونالد دریافت کردم، بنابراین برای برنامه کارآموزی درخواست دادم. تمرکز من به عنوان کارآموز این بود که اکوسیستم شرکت مک دونالد را یاد بگیرم و در یک پلتفرم ابری توسعه دهم. وظیفه من ایجاد یک برنامه تجزیه و تحلیل گزارش در فضای ابری، برای عیب یابی و نظارت بر ترافیک گزارش API از برنامه تلفن همراه مک دونالد بود. من این کار را در سال 2015 میلادی انجام داده ام. پس از پایان دوره کارآموزی، توانستم تا سال 2018 میلادی به عنوان مشاور بمانم، البته زمانی که نقش تمام وقت را پذیرفتم.

من به محیط کار و فرهنگ این شرکت نظر مثبتی داشتم و هنوز هم علاقه زیادی به ادامه کار در مک دونالد دارم.

علاوه بر این، طی سال های گذشته، فناوری جهانی در مک دونالد دستخوش تحول دیجیتالی عظیمی شده است، حتی امروز ما همچنان به اتخاذ آخرین پیشرفت های تکنولوژیک ادامه میدهیم و من فکر میکنم در اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری، توسعه و رشد وجود دارد.

نقش فعلی شما در مک دونالد چیست؟

من یک معمار داده هستم. من از نزدیک با مدیران محصول کار می کنم، معماری را بررسی میکنم، راه حل های فنی پیشرو را بررسی میکنم و بهترین شیوه های استاندارد را در مورد حاکمیت، یکپارچه سازی داده ها، امنیت، نظارت و بهینه سازی هزینه های ابری برای حوزه مشتری اعمال میکنم. من همچنین پذیرش خدمات ابری مختلف، شیوه های DevOps و راه حل های پلتفرم یادگیری ماشین را رهبری میکنم.

الان روی چه پروژه هایی در مک دونالد کار می کنید؟

در حال حاضر، فعالیت من بر روی افزایش امنیت، حاکمیت و مصرف برای پلتفرم یادگیری ماشینی است. این در واقع یک پلتفرم علوم داده، مهندسی داده و تجزیه و تحلیل داده مبتنی بر ابر است. من همچنین به بازارها کمک می کنم تا بهترین شیوه ها را برای استفاده از پلتفرم اتخاذ کنند. جدا از این، من در حال بررسی طراحی فنی برخی از محصولات داخلی توسعه یافته توسط تیم های علم داده ما، مانند دقت تحویل و ابزارهای پیش بینی قیمت هستم تا اطمینان حاصل کنم که آنها با بهترین شیوه ها و استانداردها هماهنگ هستند.

چه فرصت های توسعه ای در مک دونالد داشته اید؟

من بسیار خوش شانس هستم که در حرفه خود در شرکت مک دونالد مربیان بزرگی داشته ام. من همیشه به خاطر کارهایم تشویق شده ام که چیزهای متفاوتی را در زمینه های مورد علاقه خود امتحان کنم، خواه DevOps، یادگیری ماشین یا معماری باشد.

آیا کسی را تشویق میکنید تا به تیم فناوری مک دونالد بپیوندد؟

بله البته. مک دونالد یک شرکت انعطاف پذیر است و فناوری توانمند بسیار بزرگی دارد. این سخن من بیان میکند که چگونه شرکت به توسعه کسب و کار خود را برای مدیریت افت در زمان همه گیری ویروس کرونا ادامه داد. شرکت در کنار کارمندان خود ماند و تصمیماتی را به نفع کارمندان و مشتریان گرفت. سرمایه گذاری هایی که مک دونالد در بخش فناوری گرفته است، به این شرکت اجازه می دهد تا رشد نماید و کارکنان را تشویق کند تا علایق خود را فراتر از نقش فعلی کشف کنند.

سفارش مک‌دونالد شما چیست؟

همیشه ابتدا سیب زمینی سرخ شده و سپس ساندویچ مک چیکن سفارش میدهم. من همچنین عاشق امتحان منوی جهانی از رستوران در مقر جهانی مک دونالد هستم.

در خارج از محل کار از چه فعالیت های دیگری لذت می برید؟

من عاشق عکاسی از طبیعت هستم. همچنین از گذراندن وقت در خارج از منزل با خانواده و دوستانم و تماشای فیلم لذت می برم.