در یکی از بیمارستان های عمومی در مرکز شهر بوستون، واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، راهروهای بخش اورژانس این بیمارستان مملو از ده ها بیمار کرونایی است که منتظر یک اتاق خالی در طبقه بالای بیمارستان هستند.

دکتر ملیسا متیسون که از پزشکان این بیمارستان است، می گوید:

تصور کنید که روزها و شب‌ ها را در راهرو زیر چراغ‌ های فلورسنت در اورژانس در کنار یک محل تروما بگذرانید، در حالی که [بیماران] دچار نارسایی قلبی، نارسایی کلیه یا ذات‌ رالریه هستند.

بیماران کرونایی در این بیمارستان در وضع بدی قرار دارند و تعداد زیاد آنها مانع خدمت رسانی مطلوب می شود. حالا سوال از مسئولین آن است که این بیماران کجا به دستشویی می روند؟ اگر بخواهند خود را تمیز کنند چگونه حمام خواهند کرد؟ چگونه غذا می خورند؟ به دلیل کمبود جا هیچ حریم خصوصی وجود ندارد، افتضاح است. این کاملاً وحشتناک است.

بیمارستان های آمریکا پر از بیمار کرونایی است

از دیروز، حدود 87 درصد از تخت‌ های بیمارستانی موجود در ایالت ماساچوست در حال استفاده هستند و با وجود کاهش چشمگیر همه گیری کرونا، تعداد افرادی که برای بیماری‌ های تنفسی تحت درمان قرار می‌ گیرند، بیشتر شده است.

دکتر متیسون در ادامه می گوید:

هر روز، اورژانس بیمارستان ما بین 25 تا 100 بیمار کرونایی دارد که منتظر یک تخت در طبقه بالا بیمارستان هستند. بنابراین اگر امروز، این عدد 25 بود، و دو هفته پیش، 100 بود – بله، بهتر است، اما هنوز یک صف طولانی از بیماران وجود دارد.

به نظر کارشناسان تهدید سه گانه زمستانی با بیماری های آنفولانزا، کرونا و RSV در سراسر کشور آمریکا در حال کاهش است، و ایالت ماساچوست مانند اکثر ایالت ها سطوح کم یا حداقل فعالیت بیماری های تنفسی را گزارش می دهد.

همه گیری کرونا

داده‌ های منتشر شده حاکی از آن است که در سرتاسر آمریکا، ورود بیماران به بخش اورژانس برای ویروس‌ های تنفسی یک سوم میزان یک ماه پیش است. اما در مقابل میزان بستری شدن آنفولانزا در بیمارستان تقریبا به همان میزانی است که در تمام فصول از اکتبر گذشته بوده است. بستری شدن در بیمارستان برای بیماری کرونا آخرین مورد از سه ویروسی که روند افزایشی داشته است.

طبق اعلام کارشناسان، بیمارستان های آمریکا مدت ها قبل از شیوع بیماری همه گیری کرونا با چالش های ظرفیت و منابع مواجه بودند.