فنونی زاده پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی جای کلاس گذاشتن نیست و مهدی طارمی نباید دیگر به تیم ملی دعوت شود.

چندی روز پیش بود که تیم ملی کشورمان با موفقیت توانست در رویارویی خود زیر نظر سرمربی اهل کرواسی تیم ملی دراگان اسکوچیچ، در مسابقه دوستانه با نتیجه ۲ بر 0 تیم ملی بوسنی و هرزگوین را مغلوب کند. در این دیدار گل های ایران را کاوه رضایی و مهدی قایدی درون دروازه بوسنی جای دادند.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت ورزش کشورمان در خصوص نحوه عملکرد بازیکنان اسکوچیچ در مصاف با تیم ملی بوسنی گفت: به هر حال به جز میرالم پیانیچ، شاهد تیم اصلی بوسنی و هرزگوین نبودیم و سرمربی این تیم ملی هم عنوان نموده بود که می‌خواهد جوانانش را امتحان نماید. تیم ملی ما نسبت به بازی‌های دوستانه‌ای که سال‌های پیش برگزار میشد بهتر بود اما نمی‌توانست عیار تیم ملی ایران را نشان دهد. میرالم پیانیچ از ترس مصدومیت خودش سفت بازی نمی‌کرد و بقیه بازیکنان بوسنی نیز نام آشنا نبودند.

فنونی‌زاده درباره نحوه بازی فردی ملی‌پوشان تیم ملی عنوان ذکر نمود: بازیکنانی همچون قلی‌زاده و رضایی عملکرد خوبی داشتند، دراگان اسکوچیچ می‌توانست در نیمه دوم به یکی دیگر از دروازه‌بانان دعوت شده فرصت بازی در این مسابقه را دهد. برای مهدی قایدی خوشحالم که توانست بدرخشد و در نخستین بازی ملی‌اش گلزنی نماید. باز هم تکرار میکنم که این تیم ملی ما کامل نبود و با توجه به حریف نصفه و نیمه‌ای که داشتیم، بیشترین حد کیفیت فنی بازیکنان در این دیدار مورد سنجش قرار نگرفت و باید بازی‌های تدارکاتی بهتری تا پیش از دیدار با عراق و بحرین برگزار شود.

این پیشکسوت در مورد رد کردن حضور در اردوی تیم ملی ایران توسط طارمی به دلیل تلاش برای فیکس شدن در تیم فوتبال پورتو گفت: زمانی که به یک فرمانده می‌گویند جنگ است و به خط مقدم برو، نمی‌تواند نرود و در خانه بماند. کاری که این بار مهدی طارمی و در اردوی قبلی سردار آزمون کردند، توهین به لباس مقدس تیم ملی ایران بود و به نظرم اگر دراگان اسکوچیچ می‌خواهد مدیریت و اقتدارش را نشان دهد، دیگر نباید مهدی طارمی را به تیم ملی دعوت کند. تیم ملی جای کلاس گذاشتن نیست و بسیاری از بازیکنان شایسته دیگر آرزوی پوشیدن پیراهن ایران را دارند و این پیراهن باید از کسی که لیاقتش را ندارد، گرفته شود.

مهدی طارمی متولد ۲۷ تیر سال ۱۳۷۱ و در شهر بوشهر بدنیا آمده که به عنوان پست مهاجم در زمین بازی فعال است. طارمی هم اکنون برای باشگاه فوتبال پورتو کشور پرتغال و تیم ملی کشورمان بازی می‌کند. او سابقه حضور در تیم های باشگاهی شاهین بوشهر، ایران‌جوان بوشهر و الغرافه قطر را نیز در کارنامه خود دارد.