به نقل از رسانه های حوزه فناوری اطلاعات، شرکت متا که صاحب پلتفرم هایی چون اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر است، قصد دارد راه‌ های جدیدی را برای تبلیغات در اینستاگرام و مسنجر امتحان کند. متا دلیل خود را برای انجام این کار، معکوس کردن روند نزولی درآمد شرکت عنوان می کند. چون اخیراً قیمت سهام شرکت متا به پایین‌ ترین حد خود از اوایل سال 2019 میلادی رسیده است.

در رویدادی که برای تبلیغ کنندگان در روز دوشنبه این هفته برگزار شد، شرکت متا روش جدیدی را برای تبلیغ کنندگان، جهت نمایش تبلیغات در صفحه اکسپلورر اینستاگرام معرفی کرد. در این روش جدید تبلیغاتی، محتوا بر اساس ترجیحات و برنامه های روزمره کاربران و در صفحات پروفایل همه کاربران عمومی و غیر نوجوان اینستاگرام نمایش داده خواهد شد. به عنوان بخشی از آزمایش جدید شرکت متا در قالب تبلیغات نو، تأثیرگذاران منتخب قادر خواهند بود به تبلیغات اجازه دهند در فیدهای خود به عنوان منبع درآمد بالقوه این شرکت ظاهر شوند.

لوگو شرکت متا

آقای ماز شرفی، که هم اکنون به عنوان معاون بازاریابی و رشد پیام‌های تجاری شرکت متا در حال فعالیت است، در این باره می گوید:

شرکت متا قصد دارد در پیام‌ رسان مسنجر، ابزاری را راه‌اندازی کند که از نرم‌ افزار یادگیری ماشینی برای نشان دادن تبلیغاتی که برای “دسترسی به افرادی که احتمال خرید دارند” استفاده کند. شرفی خاطر نشان کرد که “نکته مهم در اینجا این است که ما از محتوای پیام برای تبلیغات استفاده نمی‌ کنیم”. به این معنی که شرکت متا پیام‌ های پلتفرم مسنجر را برای تعیین اینکه کدام تبلیغات مناسب نمایش است، تجزیه و تحلیل نخواهد کرد.

این اطلاعیه ها در حالی منتشر می شود که تنها سه هفته وقت باقی مانده تا شرکت متا گزارش درآمد سه ماهه سوم خود را منتشر نماید و انتظار می رود دومین دوره متوالی کاهش درآمد را نشان دهد.

شرکت متا عمده درآمد خود را مدیون تبلیغات است

شرکت متا عمده درآمد خود را از طریق تبلیغات موبایلی به دست می‌ آورد، تجارتی که امسال به دلیل به‌ روزرسانی‌ های حریم خصوصی شرکت اپل در سیستم عامل خود و همچنین اقتصاد پراکنده و رقابت فزاینده از سوی اپلیکیشن TikTok، ضربه اساسی خورده است. از طرفی دیگر سهام شرکت متا(Meta) نیز در سال جاری میلادی نزدیک به 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

همانطور که این شرکت(Meta) به آینده نگاه می کند، روی ظهور واقعیت مجازی و متاورس برای رشد نیز در حال سرمایه گذاری است. متا هم اکنون در حال آزمایش چگونگی وجود تبلیغ‌ کنندگان در جهان های مجازی همچون متاورس است.

نایب رئیس گروه تجاری جهانی شرکت Meta، آقای نیکولا مندلسون، در این رویداد تبلیغاتی می گوید:

شرکت متا(Meta) در حال آزمایش تبلیغات واقعیت افزوده در فید اصلی و ویژگی استوری اپلیکیشن اینستاگرام است. امروزه بیشتر مصرف‌ کنندگان وقتی با فیلترهای دیجیتالی که عکس‌ ها و ویدیوهایی را که در سرویس‌ های رسانه‌ های اجتماعی مانند فیسبوک و اسنپ چت می‌بینند تزئین می‌ کنند، AR را تجربه می نمایند.

مندلسون در ادامه می گوید، از طریق تجربه AR، مارک‌ ها می‌ توانند مردم را تشویق کنند که واقعاً آن محصول را امتحان کرده و یا با اثرات محیط اطراف خود تعامل داشته باشند.

شرکت متا تبلیغات چرخ فلکی را امتحان می کند

یکی دیگر از گزینه های جدید برای کسب و کارها در اینستاگرام، یک محصول تبلیغاتی به نام تبلیغات چند تبلیغ کننده است که چرخ فلکی از تبلیغات مرتبط را برای همراهی با تبلیغ اصلی به کاربران نشان خواهد داد. فعلا شرکت Meta جزئیات قیمت را در مورد هیچ یک از پیشنهادات جدید خود ارائه نکرده است.

یکی از چالش های اصلی پلتفرم فیسبوک در سال جاری میلادی، سرمایه گذاری هنگفت آن در رقیب TikTok خود به نام ریلز (Reels) بوده است، زیرا هنوز یک فرمت تبلیغاتی مشخص برای ویدیوهای ویروسی و کوتاه فعلا ارائه نشده است.

ویژگی Reels در پلتفرم های شرکت متا

ویژگی ریلز (Reels) بسیار محبوب است

برای استفاده از محبوبیت فزاینده ریلز (Reels)، شرکت متا(Meta) در حال معرفی چیزی است که آن را آگهی پس از حلقه می نامد، یک قالب تبلیغاتی جدید برای سازندگان و شرکت ها. یک سازنده می‌ تواند این تبلیغات ویدیویی کوتاه از شرکای خود را در بین حلقه‌ های خود اجرا کند. این ویژگی فقط در برنامه اصلی فیسبوک در دسترس خواهد بود. علاوه بر آن، کسب‌ و کار ها در صورت تایید سازنده خواهد توانست، چرخ فلکی از تبلیغات را در پایین حلقه‌ های سازنده قرار دهند.