ولادیمیر تنو، مدیر عامل شرکت خدمات مالی رابین هود در مطلبی که در سایت این شرکت درج شده است، عنوان می کند که بزودی Robinhood تقریبا یک چهارم کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، آقای تنو در این پست می گوید:

به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد شرکت به یک ساختار مدیر کل (GM)، من به تازگی اعلام نمودم که تعداد کارکنان خود را تقریباً 23٪ کاهش می دهیم. در حالی که کارکنان از همه عملکردها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، تغییرات به ویژه در عملکرد، بازاریابی و مدیریت برنامه ما متمرکز است.

مطابق یک پرونده که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده، آپارنا چناپراگادا، مدیر ارشد محصول شرکت رابین هود نیز به عنوان بخشی از بازسازی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. اگرچه او تا تاریخ 2 ژانویه امسال در نقش مشاور مدیر عامل یا شخص تعیین شده او باقی خواهد ماند.

قبلا شرکت رابین هود تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده است

همین چند ماه پیش بود که شرکت رابین هود اعلام کرد که می خواهد 9 درصد از کارکنان خود را اخراج کند. در همان زمان ولادیمیر تنو مدیر عامل رابین هود گفت:

این کار(اخراج کارکنان) به اندازه کافی پیش نرفت. رابین هود با این فرض که افزایش معاملات پس از مواردی مانند پدیده GameStonk و بازارهای صعودی کریپتو تا سال 2022 ادامه خواهد داشت کار کرده بود، اما با بادهای معکوس تورم و به اصطلاح “زمستان کریپتو” مواجه شده است. البته سایر شرکت ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. افرادی که تحت تأثیر این کاهش‌ ها قرار می‌ گیرند، می‌ توانند تا اول اکتبر با حقوق و مزایای عادی خود در کنار بسته‌ ای از خدمت، در رابین هود بمانند.

این سخنان در حالی گفته میشود که شرکت خدمات مالی رابین هود، اطلاعات درآمد سه ماهه دوم 2022 خود را یک روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده قبلی منتشر کرد و مجموع درآمد خود را در سه ماه 318 میلیون دلار گزارش کرد که 44 درصد کمتر از مدت مشابه در سال 2021 میلادی است.

با توجه به کاهش ارزش رمزارز ها، بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی در چند ماه اخیر مجبور به اخراج کارکنان خود شده اند. شرکت تسلا نزدیک به 200 کارمند Autopilot را اخراج کرد، در حالی که Shopify بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است.