شرکت دوک انرژی در خبری اعلام نمود که قراردادی 3 ساله را با شرکت آمازون امضا نموده است. واحد رایانش ابری آمازون، به عنوان یکی از زیر مجموعه های این شرکت، هدف خود را پیشبرد بهبود شبکه برق و اهداف انرژی پاک عنوان می کند.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، دوک انرژی که در ایالت کارولینای شمالی آمریکا مستقر است، از خدمات ابری آمازون برای اجرای برنامه‌ هایی استفاده می‌ کند که نیازهای برق را در شبکه برق خود پیش‌ بینی می‌ کنند. دو شرکت دوک انرژی و آمازون از اظهار نظر در مورد شرایط مالی معامله که روز پنجشنبه اعلام شد، خودداری نمودند.

مدیر ارشد اطلاعات شرکت دوک انرژی، خانم بانی تیتون می گوید:

دوک انرژی قصد دارد تا سال 2050 میلادی کربن خنثی شود و از 145 میلیارد دلار پروژه های سرمایه ای خود در دهه آینده، حدود 75 میلیارد دلار آن را صرف نوسازی شبکه کند.

این شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه انرژی، به دنبال تصویب طرحی است که در ماه مه امسال با تنظیم کننده های ایالت کارولینای شمالی ارائه شده است و جزئیات چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را توضیح می دهد. دوک انرژی در ماه می به رگولاتورهای ایالتی گفت که این طرح می‌ تواند تا 100 میلیارد دلار برای دوک هزینه داشته باشد و صورتحساب‌ های مشتریان مسکونی را افزایش دهد.

مزایای همکاری دوک انرژی با شرکت آمازون

دوک انرژی سالانه میلیون ها دلار را صرف هزینه های شبیه‌ سازی جریان نیرو، در هر یک از حوزه‌ های قضایی خود برای تعیین نیازهای انرژی می کند. هزینه ای که هنگام استفاده از سخت‌ افزار خود شرکت هفته‌ ها طول می کشد، اما با استفاده از سرویس ابری آمازون همان شبیه سازی ها را در کمتر از 15 دقیقه انجام خواهد داد.

دوک انرژی

بخش فناوری اطلاعات این شرکت با بیش از 2000 نفر ناظر، که حدود 400 نفر از آنها بر روی تسریع انتقال ابر دوک تمرکز دارند بر عهده خانم تیتون است. این بخش شامل توسعه دهندگان ابزارهای نرم افزاری و برنامه ریزی شبکه ای است که روی سرویس ابری آمازون اجرا می شوند. به گفته خانم تیتون  دوک انرژی همچنین مراکز داده خود را اداره می کند و به این کار نیز ادامه خواهد داد.

ما زیرساخت های حیاتی در آمریکا هستیم. مطمئناً چیزهایی وجود دارد که ما باید آنها را در مرکز داده خود نگهداری و ذخیره کنیم.

درباره شرکت دوک انرژی

شرکت Duke Energy یک شرکت بزرگ انرژی در کشور آمریکاست. این شرکت در زمینه تولید، انتقال و توزیع برق، همچنین تولید انرژی اتمی و توزیع گاز طبیعی فعالیت دارد. دوک انرژی در سال 1904 توسط جیمز بیوکنن دوک تاسیس شده است و در حال حاضر به‌ عنوان بزرگترین شرکت برق آمریکا، شناخته می‌ شود.

تعداد کارکنان این شرکت بیش از 27 هزار نفر می باشد و در زمینه انرژی های تجدید پذیر همانند مزارع خورشیدی و بادی نیز فعالیت دارد. دوک انرژی به عنوان یکی از 50 کارفرمای برتر کشور ایالات متحده توسط مجله Business Insider انتخاب شده است.