به نقل از وبسایت delta.com، شرکت هواپیمایی دلتا (Delta Air Lines) امروز در خبری اعلام کرد که این شرکت با استارت آپ تاکسی هوایی Joby Aviation برای ارائه حمل و نقل کوتاه برد، مانند طی مسافتی همچون خانه به فرودگاه همکاری خواهد نمود. سرویس مورد نظر در ابتدا برای مشتریان شرکت دلتا (Delta Air Lines) که از طریق شهر نیویورک و لس آنجلس پرواز می کنند، در دسترس خواهد بود و حداقل تا پنج سال آینده پس از شروع به کار تجاری در سراسر خاک آمریکا و بریتانیا “متقابل انحصاری” باقی خواهد ماند.

سرمایه گذاری شرکت دلتا در صنعت خدمات تاکسی هوایی

طبق خبر منتشر شده در سایت شرکت Delta: سرمایه گذاری اولیه 60 میلیون دلاری این شرکت می تواند تا 200 میلیون دلار هم افزایش داشته باشد. البته این در صورتی می باشد که نقاط عطف خاصی در توسعه و ارائه خدمات برآورده شود. تاریخ مورد انتظار برای راه اندازی تجاری این سرویس برای مشتریان این شرکت فعلا فاش نشده است. سرویس تاکسی هوایی Joby هنوز باید موانع نظارتی مختلفی را قبل از اینکه این سرویس در دسترس عموم مردم قرار گیرد را برطرف نماید. با این حال، این استارت آپ در ماه May میلادی گواهینامه حمل‌ و نقل هوایی قسمت 135 خود را از سازمان FAA دریافت نمود و گفت که امیدوار میباشد خدمات اشتراک‌گذاری هوایی خود را در سال 2024 میلادی راه‌ اندازی نماید.

پس از راه‌ اندازی این سرویس، مسافران خواهند توانست با استفاده از خدمات تاکسی هوایی ممتاز و با کیفیت، از طریق سامانه رزرواسیون مشتری شرکت دلتا، صندلی‌ های خود را به مقصد و از فرودگاه‌ های شهری رزرو نمایند. شرکت دلتا (Delta) هنوز قیمت این سرویس را اعلام نکرده است.

اد باستیان مدیرعامل شرکت دلتا

آقای اد باستیان که مدیر عامل شرکت دلتا است در این باره می گوید:

این یک فرصت پیشگامانه برای دلتا است تا با راه‌ حلی ،مانند صرفه‌ جویی در زمان و منحصر به‌ فرد بودن افراد را از خانه به فرودگاه منتقل نماید. این برای مشتریان در بازارهای کلیدی که سال‌ ها در آن سرمایه‌گذاری و نوآوری کرده‌ایم، عالی خواهد بود.

یکی از هواپیما های تمام الکتریکی، عمودی برخاست و فرود Joby Aviation (eVTOL) طی 10 سال گذشته بیش از 1000 پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته است. این هواپیمای الکتریکی برای مطابقت با استانداردهای ایمنی FAA و سایر تنظیم کننده های هوانوردی در سراسر دنیا طراحی شده است. به نقل از وبسایت دلتا، حداکثر سرعت این هواپیما 200 مایل در ساعت خواهد بود که می تواند یک خلبان و چهار مسافر را با یک بار شارژ حداکثر 150 مایل حمل نماید و می تواند سفر از منهتن به فرودگاه JFK را در 7 دقیقه انجام دهد.