کشور چین از 8 ژانویه قرنطینه خود را برای گردشگران لغو خواهد کرد. همچنین صدور ویزا برای شهروندان چینی برای سفر به خارج از این کشور نیز دوباره آغاز می شود.

به نقل از رسانه های حوزه گردشگری، قرار است منطقه هنگ کنگ نیز محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا را برای گردشگران لغو کرده و برنامه ردیابی ویروس کووید 19 خود را کنار بگذارد.

از 14 دسامبر سال 2022 میلادی، مسافران خواهند توانست به محض ورود به شهرهای مختلف این کشور، به رستوران ها، سالن های ورزشی و بارها مراجعه نمایند. قبل از این، یک دوره ممنوعیت سه روزه پس از ورود به خاک چین به این مکان ها وجود داشت. این شرایط برای سفر به چین در حالی صورت گرفت که، این کشور سیاست های سختگیرانه خود برای مقابله با کرونا را کاهش داد و محدودیت های خود را برای گردشگران بین المللی لغو نمود.

شرایط سفر به چین

آخرین شرایط سفر در چین به جهت شیوع کرونا

کشور چین هنوز برخی از سخت‌ گیرانه‌ ترین قوانین در زمینه همه گیری کرونا را در جهان دارد. با این حال، دولت این کشور اخیرا پس از اعتراضات سراسری علیه سیاست کووید صفر خود، محدودیت های همه گیر خود را کاهش داد. از اوایل ماه قبل، افراد مبتلا به کرونا که علائم خفیف یا بدون علائم دارند، اکنون می توانند به جای مراکز دولتی، در خانه ایزوله شده و روند درمانی خود را طی کنند.

با وجود تسریع بازگشایی، مرزهای این کشور همچنان به روی اکثر اتباع خارجی بسته شده است. سفر به چین هنوز هم دشوار است، اما ممنوعیت پرواز، آزمایش و قوانین قرنطینه ماه گذشته کاهش یافته است.

طبق مطالب انتشار یافته توسط کمیسیون بهداشت ملی چین، مسافران پروازهای ورودی به این کشور، اکنون باید تنها یک آزمایش PCR منفی را نشان دهند که ظرف 48 ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما انجام شده است. البته قبلا دو آزمایش PCR منفی مورد نیاز بود که این سخت گیری کمتر شده است.

مسافران بین المللی که قصد عزیمت به این کشور آسیایی را دارند، اکنون به جای 10 روز باید 8 روز قرنطینه شوند.

قوانین و شرایط سخت برای سفر به کشور چین و منطقه هنگ کنگ باعث شده بود، اغلب پروازها در آخرین لحظه لغو شوند و اختلال قابل توجهی برای مسافران به این کشور ایجاد می کرد. بسیاری از گردشگران مجبور بودند چندین هفته یا حتی ماه ها برای یافتن صندلی در یک پرواز به چین منتظر بمانند.

سفر به چین

تغییرات قوانین قرنطینه جدید در چین

کشور چین، با بیش 1.4 میلیارد نفر که پرجمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود، تنها 3 مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا را برای سه‌ شنبه 27 دسامبر گزارش نمود، که نسبت به روز دوشنبه یک مورد افزایش یافته است. با این حال، این اعداد با آنچه که سالن های تشییع جنازه در این کشور گزارش می دهند، و همچنین با تجربه کشورهای بسیار کم جمعیت پس از بازگشایی آنها مطابقتی ندارد.

با نقل از رسانه های خبری، جان لی رهبر منطقه هنگ کنگ می گوید:

برای مسافران بین المللی دیگر خطر بزرگی در این منطقه وجود ندارد. خطر ابتلا به موارد وارداتی کمتر از خطر عفونت های محلی است.

هنگ کنگ در ماه سپتامبر قرنطینه اجباری هتل ها را لغو کرد، اما هنوز هم قوانین استفاده از ماسک در منطقه هنگ کنگ ادامه دارد.