پارلر یک شبکه‌های اجتماعی ساخته شده در کشور آمریکاست که از سال 2018 شروع به فعالیت کرده است. جان ماتز سازنده نرم افزار پارلر از آن به عنوان جایگزینی برای شبکه اجتماعی توییتر یاد کرده است.

parler یک واژهٔ فرانسوی به معنای (به زبان آوردن) است ولی محدوده فعالیت شبکه اجتماعی پارلر فقط برای کشور خاصی نیست و همه کاربران اینترنتی قادر به فعالیت در پارلر هستند.

طبق اعلام سازنده این پلتفرم، در ماه مهٔ سال 2019 حدودا 100٬000 کاربر داشته است. اما این که پارلر جدیدا به اوج محبوبیت رسیده حکایت از این دارد که این شبکه اجتماعی بر رعایت کامل آزادی بیان کاربران خود عمل میکند و به همین دلیل با افزایش ناگهانی شمار کاربران خود در پلی استور و اپ استور جایگاه نخست را در این دو فروشگاه بزرگ اپلیکیشن های اندرویدی بدست آورده است.

هم اکنون پارلر در رتبه‌ی اول اپلیکیشن‌های اپ استور iOS قرار دارد این در صورتی است که در روز 2 نوامبر 2020 در جایگاه ۱۰۲۳ بوده است. parler در پلی استور در بازه‌ی یک هفته‌ای توانست از رتبه‌ی ۴۸۶ به رتبه‌ی اول پلی استور برسد. طبق خبر های منتشر شده نرم افزار شبکه اجتماعی پارلر تاکنون بیش از 3٫6 میلیون بار از کشور آمریکا بارگیری شده است.

تفاوت اصلی پلتفرم پارلر با شبکه های اجتماعی همچون توییتر یا فیسبوک، ادعای این شبکه‌ی اجتماعی مبنی ‌بر رعایت کامل آزادی بیان است. موسسه سنسورتاور در گزارشی جدید نوشته است که حدودا 50 درصد از دانلود ها در روز انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا بوده است. تعدادی از کارشناسان برجسته محافظه‌کار نیز در پلتفرم های اجتماعی مختلف به طرفداران خود اعلام کرده اند که اپلیکیشن پارلر را دانلود و نصب کنند. زیرا به اعتقاد آنها میتوان در این پلتفرم نظر خود را بصورت آزادانه بیان کرد. امکانی که به دلیل نحوه مدیریت و نظارت فیسبوک و توییتر در آن ها امکان پذیر نمیباشد. با توجه به این وضعیت به نظر میرسد این پلتفرم مکانی برای گردهمایی راستگراها در آینده ای نچندان دور باشد.