شبکه اجتماعی پارلر، یک جایگزین “بی طرفانه” برای شبکه های اجتماعی اصلی، توسط شرکتی خریداری می شود که به طور موقت پلتفرم را قبل از راه اندازی مجدد برنامه ریزی شده تعطیل می کند. بیانیه ای که روز جمعه در سایت پارلر منتشر شد بیانگر آن است که شرکت مادرش Parlement Technologies موافقت کرده است که این پلتفرم را به شرکت رسانه های دیجیتال استاربرد (با نام قبلی المپیک مدیا) به مبلغ نامشخصی بفروشد و انتظار می رود این معامله تا پایان سه ماهه دوم سال 2023 میلادی نهایی شود.

شرکت رسانه های دیجیتال استاربرد فاش کرد که این پلتفرم برای انجام یک “ارزیابی استراتژیک” کشیده خواهد شد و پیشنهاد کرد که پارلمان در سال گذشته حرکت درستی را در چرخش به خدمات ابری انجام داده است. در بیانیه آمده است:

هیچ فرد معقولی دیگر باور نمی کند که شبیه سازی شبکه اجتماعی توییتر فقط برای محافظه کاران یک تجارت قابل دوام باشد.

شبکه اجتماعی پارلر از دسترس خارج شده است

هیچ یک از شرکت ها به صراحت اعلام نکرده اند که شبکه اجتماعی پارلر فوراً فعالیت فعلی خود را متوقف خواهد کرد. با این حال، وب سایت پارلر در حال حاضر به دلیل بیانیه صادر شده توسط استاربرد غیر قابل دسترسی است. نرم افزار iOS برای پارلر نیز هنگام تلاش برای ثبت نام و ساخت حساب کاربری، خطاهای 404 را ایجاد می کند و بیانیه اشاره می کند که اپلیکیشن پارلر همانطور که در حال حاضر ساخته شده است از کار خارج می شود. استاربرد اعلام نکرده است که چه زمانی قصد راه اندازی مجدد این سرویس را دارد.

هدف پارلر ترویج آزادی بیان بود

شبکه اجتماعی پارلر که از سوی محافظه کاران راست افراطی به خاطر وعده هایش برای ترویج “آزادی بیان” مورد توجه قرار گرفت، از زمان تأسیس در سال 2018 میلادی با مناقشات متعددی روبرو شده است. ظاهراً این پلتفرم از جمله سرویس هایی بود که برای برنامه ریزی قیام 6 ژانویه استفاده شد و توسط آن متوقف شد (بعدا دوباره فعال شد). در آن زمان چندین شرکت بزرگ فناوری مانند Google، خدمات وب آمازون و فروشگاه اپ استور به دلیل نگرانی در مورد محتوای خشونت آمیز عمدتاً کنترل نشده که در این پلتفرم پست می شد، سرویس دهی به پارلر را متوقف کردند. پارلر تلاش کرده بود (که شکست خورد) از شرکت آمازون به دلیل تعطیل کردن خدماتش شکایت کند، با این استدلال که انجام این کار مانند “کشیدن دوشاخه از یک بیمار بیمارستانی برای حمایت زندگی” است.

اما بعد از مدت زمان کوتاهی شبکه اجتماعی متمرکز محافظه کارانه(پارلر) در رقابت با جایگزین های اصلی شکست خوردند.

شبکه اجتماعی پارلر

دیگر شبکه های اجتماعی که به طور مشابه با دیدگاه های محافظه کار همسو هستند، برای حفظ مخاطبان خود تلاش کرده اند. پلتفرم Truth Social که مالک آن دونالد ترامپ، با مشکلات مالی و حقوقی زیادی روبرو می شود که سعی می کند کاربران جدید را جذب کند، در حالی که Gettr از نظر مالی با مشکل مواجه شده و کارکنان خود را به دنبال یک تحقیق کلاهبرداری میلیارد دلاری در مورد میلیاردر چینی Guo Wengui، یکی از سرمایه گذاران اصلی این پلتفرم، اخراج کرده است.

کانیه وست نیز قصد داشت پارلر را بخرد

کانیه وست، رپر آمریکایی که اکنون به طور قانونی با نام Ye شناخته می شود، در سال گذشته میلادی برای خرید شبکه اجتماعی پارلر قراردادی امضا کرد. این شبکه اجتماعی اعلام کرد که “متقابل” برای فسخ قرارداد در 1 دسامبر اقدام خواهد کرد. شبکه اجتماعی پارلر از آن زمان تاکنون حدود 75 درصد از کارکنان خود را در اوایل سال جاری اخراج کرده است، از جمله اکثر مدیران شرکت.