سلین دیون (Celine Dion) خواننده کانادایی، در یک ویدیوی احساسی عنوان کرد که او مبتلا به بیماری نادر سندرم شخص سفت است و تاریخ تور خود را به تعویق می‌ اندازد.
به گفته مؤسسه ملی بهداشت، سندرم شخص سفت یا SPS یک اختلال عصبی نادر با برخی از ویژگی‌ های یک بیماری خود ایمنی است.

به نقل از رسانه های حوزه سلامت، این خواننده معروف روز پنجشنبه فاش کرد که یک بیماری نادر پزشکی دارد که او را مجبور می کند تا تاریخ تور اروپایی خود را در سال 2023 میلادی به تاخیر بیندازد.

سلین دیون که برنده جوایز بزرگی همچون گرمی است، در یک ویدیوی پر از اشک، در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد که به سندرم شخص سفت مبتلا است و این یک بیماری عصبی نادر است که به گفته دیون باعث اسپاسم های دردناک می شود و راه رفتن را برای او سخت می کند.

سلین دیون

سلین دیون در این ویدیو می گوید:

سلام. متاسفم که اینقدر طول کشید تا با شما ارتباط داشته باشم. من خیلی دلم برای همه شما تنگ شده است و نمی توانم صبر کنم تا روی صحنه باشم و حضوری با شما صحبت کنم.

او در ادامه می گوید:

همانطور که می دانید، من همیشه یک کتاب باز بوده ام و قبلاً آماده نبودم چیزی بگویم، اما اکنون آماده هستم. من مدت زیادی است که با مشکلات سلامتی خود دست و پنجه نرم می کنم و مواجهه با این چالش ها و صحبت در مورد همه چیزهایی که از سر گذرانده ام واقعا برایم سخت بوده است.

تاریخ تور سلین دیون به تاخیر افتاد

سلین دیون همچنین ذکر کرد او باید تاریخ های تور اروپایی خود را به تاخیر بیندازد تا در این مدت برای بهتر شدن تلاش نماید.

او با شرایط سختی قادر به صجبت بود و در ادامه ذکر می کند: از اینکه امروز به شما بگویم برای شروع مجدد تور خود در اروپا در ماه فوریه آماده نخواهم بود، بسیار دردناک است. من تیم بزرگی از پزشکان دارم که در کنار من کار می کنند تا به من کمک نمایند تا بهتر شوم و فرزندان گرانقدرم که از من حمایت می کنند و به من امید می دهند.

سلین دیون با ابراز قدردانی از طرفدارانش پیام خود را با یک یادداشت خوش بینانه به پایان رساند.

می خواهم از شما برای آرزوهای دلگرم کننده و عشق و حمایت شما در پروفایل های اجتماعی من بسیار تشکر کنم. این برای من معنی زیادی دارد. مراقب خودتان باشید. سلامت باشید. من شما را خیلی دوست دارم و واقعا امیدوارم به زودی دوباره شما را ببینم.

بیماری سندرم شخص سفت چیست؟

به گفته موسسه ملی بهداشت، سندرم شخص سفت یا SPS، یک اختلال عصبی نادر با برخی از ویژگی‌ های یک بیماری خود ایمنی است.

SPS با نوسان سفتی عضلانی در تنه و اندام ها و افزایش حساسیت به محرک هایی مانند سر و صدا، لمس و ناراحتی عاطفی مشخص می شود که می تواند باعث ایجاد اسپاسم عضلانی شود. وضعیت های غیرعادی، اغلب خمیده و سفت، مشخصه این اختلال است.

به گفته این موسسه بهداشتی، افراد مبتلا به این بیماری ممکن است آنقدر ناتوان باشند که قادر به راه رفتن یا حرکت نباشند. همچنین صداهای بلند می تواند باعث اسپاسم یا زمین خوردن شخص شود.

به گفته این موسسه، زنان دو برابر بیشتر از مردان به SPS مبتلا می شوند. فعلا مشخص نیست که چه چیزی باعث ابتلای شخص به این بیماری میشود. اگرچه اغلب به اشتباه به عنوان بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس، فیبرومیالژیا، بیماری روان تنی، یا اضطراب و فوبیا تشخیص داده می شود.