به نقل از سایت های حوزه گردشگری، میزان سفر به عمان با جهش 350 درصدی روبرو است. در سال 2022 میلادی نیز حدود 2.9 میلیون گردشگر به کشور عمان سفر کرده اند.

به نظر می رسد تلاش های کشور سلطان نشین عمان در زمینه گردشگری به ثمر نشسته است. زیرا این کشور شاهد جهش عظیم 350 درصدی گردشگران در سال 2022 میلادی نسبت به سال 2021 میلادی بود.

سفر به عمان

ابراهیم سعید الخاروسی، معاون وزیر گردشگری، در این باره می گوید:

تعداد پروژه های گردشگری و هتل ها در کشور ما افزایش یافته است. هفته جهانی سفر خاورمیانه که به میزبانی کشور عمان در حال انجام است، در حال بررسی چشم اندازهای افزایش مشارکت و ارتباطات بین شرکت های مسافرتی و گردشگری لوکس بین المللی، از یک سو و همتایان آن ها در عمان، از سوی دیگر میباشد.

دلایل افزایش سفر به عمان

افزایش سفر به عمان از طریق استفاده ارائه دهندگان خدمات گردشگری از روش های ارتباطی نوین و جدید برای ایجاد روابط بلندمدت و تبادل تخصص محقق شده است. در این هفته که کشور عمان، هفته جهانی سفر خاورمیانه را میزبانی می کند، بیش از 200 متخصص در زمینه گردشگری لوکس از کشورهای مختلف دنیا شرکت دارند.

سفر به عمان

این رویداد به دنبال معرفی جاذبه های گردشگری، تبادل تجربیات گردشگری و تاکید مجدد بر تعهد به حمایت و توسعه سفر و گردشگری در منطقه خاورمیانه است. معاون وزیر گردشگری همچنین خاطرنشان کرد که هفته جهانی سفر به دنبال راه هایی برای ایجاد روابط بلندمدت بین بازارهای بین المللی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می باشد.

در همین حال، ایمن القدوه، کارشناس بخش سفر و گردشگری و مدیر یکی از شرکت های مسافرتی گفت:

عمان یکی از مقاصد مهم در بخش سفر و گردشگری است. من به هر گردشگری سفر به عمان را پیشنهاد میکنم.

او افزود که شرکت وی در این رویداد کانال های ارتباطی با شرکت های مسافرت و گردشگری را باز می کند و به آنها اجازه می دهد برای برنامه های گردشگری و مبادلات تجاری قراردادها و مشارکت هایی منعقد کنند.

سفر به عمان

هفته جهانی سفر، شرکت های گردشگری و نهادهای مختلف فعال در بخش گردشگری را از کشورهای مختلف جهان جذب می کند. این فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا با همتایان خود در گردشگری در اینجا ملاقات کنند، همه را قادر می سازد تا همکاری مشترک را کشف کنند و فرهنگ عمانی را به شرکت های بین المللی معرفی کند.

فعالیت های این رویداد که تا 7 مارس ادامه دارد، شامل اجرای سفرهای آشنایی به استان های مسقط، الدخیلیه، الشرقیه شمالی و مسندم است. این سفرها شرکت های شرکت کننده از خارج از عمان را با مناطقی از جاذبه های گردشگری آشنا می کند. این برنامه با مشارکت 40 شرکت گردشگری و هتلداری عمانی انجام می شود.

سفر به عمان

درباره عمان

عمان که با نام رسمی سلطان نشین عمان شناخته می شود، کشوری عربی است که در غرب آسیا قرار گرفته است. عمان در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و دهانه خلیج فارس را در بر می گیرد. کشور عمان با کشورهای عربستان سعودی، امارات و یمن مرزهای زمینی دارد، در حالی که با کشورمان ایران و کشور پاکستان مرزهای دریایی مشترک دارد. مسقط پایتخت و بزرگترین شهر عمان محسوب می شود.