سایت الکسا (Alexa.com) یکی از زیر مجموعه های شرکت آمازون بود، که به عنوان آنالیزکننده ترافیک سایت ها و وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گرفت. اگر مطالب قبلی مجله اینترنتی ما را دنبال کرده اید، حتما خبر تعطیلی سایت الکسا را در تاریخ 1 مه 2022 خوانده اید. سایت الکسا در آوریل سال 1996 میلادی شروع به کار کرد و در روزهای فعالیت خود دامنه خدماتش در سطح اینترنت را گسترش داد. اما قبل از این که Alexa.com غیر فعال شود، به عنوان یک سایت مفید، که اطلاعات آماری سایت های اینترنتی را مشخص میکرد شناخته می‌ شد. رتبه بندی الکسا اهمیت زیادی در بین وبمستران داشت، به نوعی که بعد از Pagerank گوگل، دومین شاخص پر اهمیت برای رتبه بندی بحساب می آمد.

از این پس Alexa.com در اختیار دستیار صوتی آمازون(الکسا) قرار خواهد گرفت

اگر امروز به سایت Alexa.com مراجعه کنید، با پیامی مبنی بر اینکه شرکت آمازون قصد دارد این سایت را در اختیار دستیار صوتی خود قرار دهد، روبرو خواهید شد.

با توجه به اینکه دستیار صوتی آمازون، هم نام با سایت آنالیز کننده الکسا است، به نظر می رسد تصمیم عاقلانه ای است که این شرکت از این نام برای سایت اختصاصی دستیار صوتی خود استفاده کند.

پیام درج شده در سایت Alexa.com

در پیام درج شده در سایت الکسا (Alexa.com) نوشته شده است:

به زودی
سایتی جدید برای الکسا(دستیار صوتی)، هوش مصنوعی مبتنی بر ابر آمازون. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی ها، مهارت ها و محصولات الکسا، اینجا را کلیک کنید.

دستیار صوتی آمازون از این پس بر روی دامنه Alexa.com بفروش خواهد رسید

با کلیک روی لینک گفته شده اطلاعات جامعی درباره دستیار صوتی الکسا در اختیار بازدیدکننده قرار می گیرد. این دامنه قدیمی و پربازدید و هم نام با دستیار صوتی آمازون الکسا (Alexa.com) میتواند فروش خوبی را تجربه نماید.

دستیار صوتی آمازون الکسا

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که با نام الکسا (Alexa) نیز معروف است، فناوری دستیار صوتی آمازون است که توسط این شرکت بزرگ معرفی شده است. این دستیار صوتی ابتدا در یک شرکت لهستانی ساخته شد، اما شرکت آمازون آن را در سال 2013 میلادی خریداری کرد.

آمازون الکسا

این شرکت در سال 2014 میلادی، دستیار صوتی خود را در کنار اکو معرفی کرد. در سال 2019 میلادی، تیم فعال بر روی آمازون الکسا اعلام نمود که، بیش از 100 میلیون دستگاه که الکسا روی آن فعال است، فروخته شده است.