ممکن است تاکنون پرواز یک کوادکوپتر را در آسمان دیده باشید و به این موضوع فکر کرده باشید که چطور میتوانید یک کوادکوپتر برای خود خریداری کنید و از این لذت بهره مند شوید.

کوادکوپتر های موجود در بازار طیف وسیعی از مدل‌های مختلف با کارایی های متنوع و همچنین قیمت های متنوع است که اگر دانش کافی برای انتخاب صحیح مدل مورد نظر و مناسب خود را نداشته باشید بدون شک در این تنوع سردرگم خواهید شد. در این مقاله سعی داریم با توضیح دادن چند نکته مهم و ضروری به شما کمک کنید تا در خرید کوادکوپتر بهترین عملکرد را داشته باشید و بدون سردرگمی و شک و تردید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

تعیین کردن محدوده هزینه خرید کوادکوپتر

اولین نکته ای که باید برای خرید کوادکوپتر در نظر بگیرید تعیین محدوده قیمت آن است. بدون شک همه ما به صورت ذاتی دوست داریم تا بهترین مدل از یک جنس را داشته باشیم این موضوع به صورت طبیعی در وجود بشر هست اما چیزی که در نهایت تعیین کننده مدل نهایت توانایی خرید ماست.

همه به ماشین بنز و BMW علاقه داریم اما فقط تعداد کمی از ما توانایی مالی خرید این ماشین‌ها را داریم. بنابراین انتخاب هزینه و مشخص کردن محدوده قیمت اولین گام برای خرید یک کواد کوپتر است.

هم اکنون کوادکوپترهای موجود در بازار از ۶۰۰ هزار تومان تا چند صد میلیون موجود هستند که کارایی های متفاوتی دارند. اغلب کسانی که چنین مقاله‌ای را می‌خوانند بیشتر قصد خرید یک کوادکوپتر تفریحی تصویربرداری را دارند تا بتوانند از لحظات خود فیلم و عکس بگیرند و از پرواز آن لذت ببرند.

بنابراین تعیین محدوده قیمت می‌تواند تا حد زیادی گزینه‌های پرت برای شما را حذف کند.

راهنمای خرید کوادکوپتر | ایستگاه پرواز

کارایی مورد انتظار از هلی شات

در گام دوم باید ببینید که به چه چیزی نیاز دارید. آیا یک کوادکوپتر تفریحی می خواهید که صرفاً چند پرواز کوچک با آن انجام دهید و طعم لذت پرواز را بکشید یا قصد دارید از آن کسب درآمد کنید و تصویربرداری های حرفه ای انجام دهید. گلم را فراتر میزاریم سوال های حرفه ای تر می پرسیم آیا قصد دارید محموله‌ای را با خود حمل کنید مانند یک محلول های سمپاشی برای آفت زدایی زمین‌های کشاورزی، بیا غصه خوانش و بارکدهای محموله های بزرگ در گمرک….

بنابراین باید کارایی خود را به صورت دقیق معلوم کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. فرض می‌کنیم که شما یک کوادکوپتر تفریحی تصویربرداری نیاز دارید تا بتوانید آن را به راحتی حمل کنید هر جا که نیاز بود با گرفتن تصاویر هوایی لحظات زندگی خود را از دید متفاوتی ثبت و ضبط کنید.

  •  در این حالت شما باید یک کوادکوپتر تاشو تهیه کنید که به راحتی با خم شدن بازوها داخل کیف یا کوله شما جا بشود.
  •  در مرحله بعد باید به کیفیت دوربین آن توجه کنید که هر چقدر بالاتر باشد قاعدتاً تصاویر هوایی بهتری هم خواهید داشت.
  • در گام بعد باید به کیفیت موتورها و کوادکوپتر توجه کنید چون این موضوع دوام پرنده شما را تعیین می کند.

در مرحله بعد باید توجه کنید که آیا دوربین قابلیت چرخش و لرزشگیری را دارد؟ این موضوع برای کوادکوپتر های تصویربرداری نکته مهمی است چون وجود لرزشگیر باعث می شود تا کیفیت تصاویر تا حد زیادی بالا برود. لرزشگیر کوادکوپتر گیمبال می گویند اما متاسفانه گیمبال ها قیمت بالایی در بازار دارند به همین دلیل ممکن است افرادی که قصد خرید یک خودروی معمولی برای تفریح را دارند نتوانند مدل ها را انتخاب کند.

راهنمای خرید کوادکوپتر | ایستگاه پرواز

برند کوادکوپتر مورد نظر

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید هلی شات باید به آن توجه کنید برند آن است. اکنون به دلیل سود بالای تولید و فروش کوادکوپتر شرکت های بسیار زیادی اقدام به طراحی و ساخت مدل‌های مختلفی کرده اند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردارند اما در مقابل شرکت های زیادی هم هستند که یک کالای بی کیفیت تولید می کند ، بنابراین باید سعی کنید ، کوادکوپتر خود را از برندی انتخاب کنید که دارای کیفیت بالا باشد و در بازار شناخته شده باشد. برای کواد کوپترهای مبتدی برندهای مانند syma و JJRC و برای کوادکوپتر های حرفه ای برند DJI از بهترین برندهای بازار هستند.

 

در سایت ایستگاه پرواز میتوانید متنوع ترین مدل‌های کوادکوپتر را با برندهای مختلف ببینید و بدون نگرانی از بی کیفیتی این مدل ها از ما مشاوره بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع : سایت ایستگاه پرواز