نیچل نیکولز بازیگر سینما و هنرپیشه آمریکایی بود. او بین سال های 1959 الی 2019 میلادی مشغول فعالیت بازیگری بود. پیشتازان فضا و بالاخره رسیدیم؟ از فیلم‌ ها یا برنامه‌ های تلویزیونی است که نیچل در آن ایفای نقش کرده است. نیچل نیکولز در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲ در سن ۸۹ سالگی در شهر سیلور سیتی، نیومکزیکو درگذشت.

نیچل نیکولز

و حالا در خبری جدید از رسانه های فناوری، قرار است خاکستر نیچل نیکولز، بازیگر نقش ستوان نیوتا اوهورا در فیلم پیشتازان فضا، با یک موشک ولکان به اعماق کیهان فرستاده شود. پسر خانم نیکولز، کایل جانسون، خاکستر او را پس از مرگ او در ماه ژوئیه امسال اهدا کرده بود.

خاکستر نیچل نیکولز با موشکی به نام Vulcan Centaur به فضا خواهد رفت و شرکت پرواز فضایی یادبود Celestis قرار است این ماموریت “پرواز سازمانی” را اجرا نماید. فعلا تاریخ مشخصی برای ارسال اعلام نشده است اما به احتمال زیاد به توسعه مداوم موشک ولکان توسط شرکت سازنده آن بستگی دارد.

در طول این ماموریت بقایای جین رادنبری، خالق مجموعهٔ علمی-تخیلی تلویزیونی “سفر ستاره‌ ای” (Star Trek، در ایران پیشتازان فضا) و همسرش، ماژل برت، که در نقش پرستار سریال کریستین چپل بازی می کرد، به نیکولز ملحق می شود. جیمز دوهان، که نقش مهندس Enterprise، اسکاتی، و هنرمند جلوه‌ های بصری داگلاس ترامبل، که به‌ خاطر کارش در فیلم های Star Trek: The Motion Picture و Blade Runner و … شناخته می‌ شود، نیز در هیئت حضور خواهند داشت.

هنگامی که این موشک از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال بلند می شود، بیش از 200 کپسول حاوی خاکستر، نمونه های DNA و همچنین اسامی، پیام ها و عکس های ارائه شده توسط کاربران از سراسر دنیا را حمل می کند. شرکت Celestis کپسول‌ ها را در قسمت بالایی موشک انبار می‌ کند، که بین 150 تا 300 میلیون کیلومتر به فضا فرستاده می‌ شود و به دور خورشید خواهد چرخید.

نیچل نیکولز تنها یک بازیگر نبود

خانم نیچل نیکولز یکی از پیشگامان در صنعت سینمایی هالیوود بود و او نخستین زن سیاهپوستی بود که نقش مهمی در تلویزیون داشت. شخصیت نیوتا اوهورا جزو اولین شخصیت‌ های آفریقایی – آمریکایی در سریال‌ های تلویزیونی آمریکایی‌ بود که زنی سیاه‌ پوست را در نقشی بجز خدمتکار نشان می داد. میراث خانم نیکولز در خارج از صفحه نمایش(تلویزیون) نیز گسترش خواهد یافت، چون او به عنوان مدافع ناسا برای تشویق به استخدام فضانوردان از پیشینه های کمتر ارائه شده بود. او در رساندن نخستین مرد سیاه پوست، سرهنگ گویون بلوفورد و نخستین فضانورد زن آمریکایی، سالی راید، به فضا کمک فراوانی کرد.