بررسی ها نشان میدهد که جی تی متریکس(GTmetrix)، معروفترین وبسایت بررسی سرعت لود سایت ها، قرار است کاربران ایرانی را تحریم کند. ایمیلی که اخیرا برای کاربران ایرانی ارسال شده حاوی پیامی است، که بنظر میرسد جی تی متریکس دیگر قصد ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

پیام زیر اخیرا از طرف جی تی متریکس برای کاربران ایرانی ارسال شده است:

ایمیل ارسال شده توسط جی تی متریکس

 

پیام مدیریت سایت جی تی متریکس به شرح زیر است:

سلام نسیم

متأسفانه به اطلاع شما میرسانیم که بنابر دلایلی خارج از کنترل GTmetrix، موظف هستیم در 19 ماه می 2022 دسترسی کاربران ایران را محدود نماییم.

این تصمیمی نیست که ساده گرفته شده باشد، و این یک الزام بود که توسط تیم حقوقی جی تی متریکس بر عهده ما گذاشته شده است.

بازدیدکنندگان ایرانی در تاریخ 19 می 2022 و بعد از آن دیگر نخواهند توانست به سایت GTmetrix دسترسی داشته باشند و حساب‌ های کاربری مرتبط نیز غیرفعال خواهند شد.

ما از این بابت عذرخواهی مینماییم و امیدواریم روزی برگردیم.

تیم GTmetrix

 

با مراجعه به وبسایت جی تی متریکس، پیامی در بالای صفحه مرورگر نمایش داده میشود که این پیام نیز حاوی پیامی مبنی بر تحریم کاربران ایرانی است.

اخطار جی تی متریکس به کاربران ایرانی

معنی این پیام برای کاربران ایرانی نیز به شرح زیر است:

اطلاعیه مهم
به دلیل تحریم های دولتی، GTmetrix دسترسی بازدیدکنندگان از ایران را در 19 می 2022 محدود خواهد کرد.

بازدیدکنندگان ایرانی پس از این تاریخ نمیتوانند از خدمات سایت GTmetrix استفاده نمایند.

بابت ناراحتی صمیمانه پوزش می طلبیم.

 

با توجه به این پیام ها، 8 روز بعد جی تی متریکس تحریم خود را برای کاربران ایرانی اعمال خواهد کرد و دیگر نمیتوان با آی پی ایران از خدمات این سایت استفاده نمود. لازم به ذکر است که بازدیدکنندگان بسیاری از ایران که اکثر آنها وبمسترها هستند، درصد قابل توجهی از کاربران این سایت را تشکیل میدهند و با این کار ممکن است، سایت GTmetrix کاربران زیادی را از دست بدهد. یکی از مزیت های این سایت سادگی استفاده و رایگان بودن بسیاری از خدمات آن بود.

متاسفانه سایت جی تی متریکس اولین سایتی نیست که کاربران ایرانی تحریم میکند. شرکت هایی همچون آمازون، اوراکل، اپل، ادوبی، فریلنسر، پلی استیشن و … جزو تحریم کنندگان خدمات خود برای ایرانیان هستند.