روز شنبه اعلام کرد شرکت Ant Group اعلام کرد، جک ما میلیاردر چینی، کنترل غول فین‌ تک Ant Group را به عنوان بخشی از بازسازی این شرکت، واگذار خواهد نمود.

در بیانیه جدید این شرکت گفته شده است:

هیچ سهامداری، به تنهایی یا به طور مشترک با سایر طرف ها، کنترلی بر Ant Group (پس از تکمیل تعدیل) نخواهد داشت.

در ادامه این بیانیه گفته می شود که این تعدیل برای تقویت بیشتر ثبات ساختار شرکتی و پایداری توسعه بلندمدت در حال اجرا است.

جک ما بیش از 50 درصد سهام شرکت را در اختیار داشت

با بررسی این بیانیه میتوان به ساختار پیچیده قبلی شرکت پی برد، که نشان می‌ دهد جک ما به‌ طور غیرمستقیم 53.46 درصد از سهام گروه Ant را در اختیار دارد.

همچنین گفته شده است که:

آقای جک ما به عنوان فرد کنترل کننده Ant Group قبل از تعدیل در نظر گرفته می شد.

جک ما

مقامات چینی طی ماه های گذشته شرکت های فناوری را جریمه های بسیاری کرده اند. مانند شرکت علی بابا را که جک ما یکی از بنیانگذاران و پیش از این مدیر عامل آن بود، با جریمه 2.75 میلیارد دلاری متهم کردند.

رگولاتورها در این هفته اعلام کردند که گروه Ant مجوز جذب 10.5 میلیارد یوان برای بازوی مالی مصرف کننده خود را کسب کرده است که، نشانه دیگری است مبنی بر اینکه مقامات ممکن است کنترل خود را بر شرکت کاهش دهند.

طبق اطلاعات منتشر شده هم اکنون Jack Ma فقط 10 درصد از سهام گروه Ant را در اختیار دارد که یکی از شرکت‌ های وابسته به گروه هولدینگ علی‌ بابا غول تجارت الکترونیک چینی است.

جک ما از زمان سخنرانی که در آستانه لغو گروه Ant در سال 2020 میلادی از رگولاتورها انتقاد می کرد، عمدتاً از دید عموم ناپدید شده است.