همه می دانیم که تابلو چلنیوم از مدرن ترین و درخشان ترین تابلوهای تبلیغاتی حال حاضر در بازار ایران است و به شکل های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلو چلنیوم لترمکس و دیگر مدل ها توسط تابلوسازی های طراحی و پیاده سازی می شود . رویه حروف برجسته در تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی و لبه ها توسط رول چلنیوم ساخته می شوند .می توان گفت که تابلو چلنیوم با نمایی براق و درخشان توانسته جایگاه بالاتری نسبت به تابلهای دیگر در صنعت تابلوسازی به خود اختصاص دهد.

همانطور که گفته شد امروزه در میان تابلوهای تبلیغاتی ، تابلو چلنیوم نوعی تبلیغات محیطی است که بیشترین سفارش را از سوی کسب و کارها به خود اختصاص داده و در محل کسب به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی در سر درب نصب می شود . تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که ظاهری براق و درخشان دارد و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی زیبا و با قیمت مناسب ، به شکل های متنوع اجرا و پیاده سازی می شود و می تواند برای هر مشتری که جهت بازاریابی و تبلیغات نیازمند نصب تابلو سر درب می باشد ، با هر بودجه و توان مالی که دارد یک تابلو ایده آل جهت معرفی برند تجاری باشد . نورپردازی تابلو چلنیوم با استفاده از لامپ های اس ام دی انجام می شود و حروف برجسته در ابتدا توسط برنامه های نرم افزاری همچون کرل طراحی شده ، سپس طرح مورد نظر با ورق های فلزی به صورت زاویه دار یا مدور بر روی پلکسی گلس (plexi glass) که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

تابلوسازان حرفه ای از دو روش دستی و دستگاهی برای ساخت تابلو چلنیوم استفاده می کنند. در روش دستی آنها تمام حالت دهی ها به لبه تابلو را به صورت دستی انجام می دهند. در روش دستی تنها کاری که با دستگاه انجام می شود برش صفحه رویه تابلو با دستگاه لیزر می باشد.

در شیوه دستگاهی لبه ها با دستگاه حالت داده می شوند. در این حالت در واقع همه زوایای طرح و خط های مستقیم یا منحنی یا گوشه دار با دستگاه برش داده شده و حالت دهی می گردند. در این روش تنها کار دستی مونتاژ قطعات مختلف به هم است. هر کدام از این روش ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد. باید متناسب با کار و طرح مورد نظر که در ابتدا با توجه به حرفه ای که تابلو برای آن طراحی می شود، یکی از این روش ها را که مناسب تر است به عنوان شیوه اجرای کار انتخاب کرد.

برای داشتن یک تابلو چلنیوم با دوام و شیک انتخاب یک تابلو ساز خوب و ماهر در اولویت است .تابلو ساز خوب علاوه بر استفاده از بهترین برندهای موجود در بازار برای دوام تابلو ی تبلیغاتی و استفاده از دستگاه های پیشرفته به منظور ایجاد یک تابلو ی شیک از تجربه و دانش هنری خود نیز استفاده می کند .

اگر بخواهیم در این مقاله مختصراً پاسخ سوال قیمت تابلو چلنیوم چند است را بدهیم ، می توانیم چنین بگوییم زمانی که شما برای سفارش تابلو چلنیوم به کارگاه تابلوسازی ، سایت تابلوسازی و یا مغازه های تابلوسازی مراجعه می کنید قیمت های متعددی به شما اعلام می شود که تنها عامل مشابه جهت تعیین قیمت تابلوهای تبلیغاتی ، متر محیط حروف برجسته می باشد اما دیگر موارد دخیل در قیمت گذاری می توانند نوع متریال های مصرفی و شرکت تولید کننده ، کیفیت کالاها ، اصل و فرع بودن اجناس و بسیاری از عوامل دیگر باشد برای مثال از جمله ابزارهای اساسی در ساخت تابلو چلنیوم ، رول چلنیوم ، لامپ های اس ام دی و پلکسی  می باشد که بدون استفاده از این متریال ها امکان ساخت تابلو چلنیوم فراهم نیست . این ابزارها توسط کشورهای متعدد و با قیمت های مختلف وارد عرصه بازار می شوند بنابراین زمانی که برای سفارش شما تعیین قیمت انجام می شود کیفیت متریال هایی که در ساخت بکار می رود بسیار حائز اهمیت است چرا ؟ بدلیل اینکه تعیین کننده عمر و دوام تابلو و میزان درخشندگی آن هستند .