پلیس بریتانیا در اقدامی به 70000 نفر پیامک داده است، تا به آنها هشدار دهد که قربانی یک کلاهبرداری بزرگ بانکی، در بزرگترین عملیات ضد کلاهبرداری در این پادشاهی متحد شده اند.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، پلیس متروپولیتن یک نفر را در شرق لندن به اتهام اجرای یک سرویس بین المللی که امکان تماس های تلفنی جعلی با هدف کلاهبرداری بوده است را دستگیر نموده. قربانیان این کلاهبرداری بزرگ، مبلغی با هزاران پوند تا مبلغی 3 میلیون پوند را از دست داده اند.

بزرگترین عملیات ضد کلاهبرداری در پادشاهی متحده

به گفته کمیسر پلیس متروپولیتن، این تحقیقات بزرگترین تحقیقات ضد کلاهبرداری پیشگیرانه در بریتانیا توصیف می شود.

کارآگاهان پلیس فاش کردند که ممکن است بیش از 200 هزار قربانی کلاهبرداری در بریتانیا وجود داشته باشد. بنابر گفته های قربانیان این کلاهبرداری بزرگ، مجرمان با تماس تلفنی و وانمود اینکه کارمند بانک هستند به مشتری در مورد فعالیت مشکوک در حساب خود هشدار می دادند.

کلاهبرداری بزرگ از طریق ارسال پیامک های جعلی صورت گرفته است

در جریان این تحقیقات گسترده، پلیس موفق شد تا تعداد قربانیان این کلاهبرداری را تشخیص دهد، اما نتوانست نام و نشانی قربانیان را پیدا کند. پلیس با ارسال یک پیامک به 70000 شماره، از آن ها خواسته است برای ثبت مشخصات خود به وب سایت Action Fraud مراجعه کنند.

کارآگاهان از خطرات استفاده از تماس و پیامک جعلی برای برقراری ارتباط با قربانیان کلاهبرداری آگاه هستند.

کلاهبرداری بزرگ از طریق ارسال پیامک های جعلی

پلیس در رابطه با این کلاهبرداری می گوید:

فردی که در آن سوی خط قرار دارد می تواند بسیار قانع کننده حرف بزند. این یک جنایت کاملا ویرانگر برای بسیاری از مردم است. آنها باید نگران باشند، من واقعا برای آنها احساس ناراحتی می کنم.

کلاهبرداران برای استفاده از سرویس ارسال پیامک جعلی بین 150 تا 5000 پوند در ماه و به صورت بیت کوین پرداخت می کردند و گاهی با 20 نفر در یک دقیقه تماس می گرفتند. قربانیان این کلاهبرداری عمدتاً از کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، هلند، استرالیا، فرانسه و ایرلند هستند.

طبق گفته های پلیس بریتانیا تاکنون بیش از 48 میلیون پوند توسط مجرمان کلاهبرداری شده است. احتمال افزایش این رقم نیز وجود دارد. افرادی که پشت این قضیه هستند ظاهراً 3.2 میلیون پوند درآمد دارند و سبک زندگی تجملاتی را پیش گرفته اند.