نیل موهان که در 16 فوریه 2023 میلادی جانشین سوزان ووجیتسکی شد، درباره برنامه های یوتیوب برای آینده می گوید. آقای موهان که به عنوان بازرگان فعالیت دارد، یک هندی-آمریکایی محسوب می شود و هم اکنون چهارمین مدیرعامل YouTube است.

او می گوید:

15 سال قبل، از شرکتی بازدید کردم که برداشت جالبی از ویدیوی دیجیتال داشت. همانطور که در دفاتر کوچک یوتیوب بالای یک پیتزا فروشی قدم می زدم، می توانستم وعده های این پلتفرم را برای آینده ببینم.

نیل موهان مدیرعامل یوتیوب

من در طی هفته های گذشته به آن لحظه فکر کرده ام، زمانی که دوست دیرینه‌ و مربی ام، سوزان ووجیتسکی، مشاور گوگل و شرکت آلفابت شد و من به عنوان مدیرعامل جدید یوتیوب سکان هدایت را بر عهده گرفتم.

نیل موهان درباره پتانسیل یوتیوب می گوید:

در اولین روزهای راه اندازی آن، پتانسیل یوتیوب را دیدم. اکنون، من بسیار هیجان زده هستم که می توانم آن را به به سوی آینده هدایت نمایم.

آقای موهان بخش زیادی از دوران حرفه ای خود را در شرکت Google گذرانده است و پیش از این در ساخت محصولات تبلیغاتی برای کمک به ایجاد محتوا در اینترنت کمک مالی می نمود. او که به عنوان مدیر ارشد محصولات YouTube فعالیت داشت، فرصت هایی را برای سازندگان ویدیوها ایجاد کرد و تجربیات شگفت انگیزی برای بینندگان فراهم نمود.

او در ادامه سخنان خود می گوید:

از آنجایی که آینده یوتیوب برای من مهم است، یقین دارم که تمام انرژی خود را برای آنچه که برای سازندگان ویدیو و بینندگان مهم است به کار گیرم. امروز یک به روزرسانی در مورد اولویت های کلیدی خود ارائه می دهم: حمایت از موفقیت سازندگان ویدیوها، ساختن YouTube آینده، و محافظت از جامعه یوتیوب.

یوتیوبر

حمایت از یوتیوبرها

او می گوید که سازندگان ویدیوها(یوتیوبرها) و هنرمندان قلب پلتفرم YouTube هستند و او همچنان آنها را در نخستین اولویت قرار خواهد داد. در شرایط چالش برانگیز اقتصاد کنونی جامعه، یوتیوب فرصت هایی را برای رشد یک کسب و کار در پلتفرم خود ارائه می دهد. بر اساس تحقیقاتی که توسط شرکت آکسفورد اکونومیکس انجام شده است، اکوسیستم خلاق یوتیوب در سال 2021 میلادی بیش از دو میلیون شغل را در کشورهای برزیل، کانادا، آمریکا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، استرالیا، فرانسه، انگلیس، هندوستان و ترکیه ایجاد کرده است.

هر ماه میلیاردها بیننده برای تماشای میلیاردها ساعت در روز از یوتیوب استفاده میکنند و افراد بیشتری نسبت به قبل در پلتقرم YouTube تولید محتوا می کنند. به عنوان مثال، کانال Beleaf in Fatherhood به ما دریچه ای از زندگی روزمره خانوادگی از نگاه یک پدر سیاه پوست را نشان میدهد و پیچیدگی تربیت فرزندان را در کشور آمریکای در حال تکامل نمایش می دهد و یا کانالی که سال گذشته از دندانپزشکی به یک تولید کننده غذای تمام وقت تغییر یافت.

او می گوید که برنامه های یوتیوب برای حمایت از موفقیت سازندگان به صورت زیر است:

ارائه راه کارهای بیشتر برای کسب درآمد به سازندگان ویدیوها(یوتیوبرها). پلتفرم YouTube به یوتیوبرها کمک می کند تا روابط عمیقی با مخاطبان خود ایجاد کنند و ابزارهای بیشتری را به آنها ارائه می دهد تا با انجام کاری که دوست دارند، امرار معاش نمایند. در سال 2022 میلادی صدها هزار کانال یوتیوبی برای اولین بار در این پلتفرم شروع به درآمدزایی کردند. ما میخواهیم امکانات بیشتری را در اختیار یوتیوبرها قرار دهیم.

یوتیوبرها

گوش دادن به یوتیوبرها

امسال، مشتاقانه منتظر دیدار با یوتیوبرهای بیشتری هستم و میخواهم نظارت آنها را در مورد نحوه حمایت از آنها در پلتفرم YouTube بشنوم. بازخورد سازندگان ویدیوها بخش مهمی از نحوه توسعه محصولات است، مانند این ویژگی که به این تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد با افزودن تراک های زبانی به ویدیوهایشان، به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنند. تیم ما در حال گسترش دسترسی به این ویژگی برای هزاران یوتیوبر است و همچنین در حال آزمایش آن در پخش زنده و Shorts هستیم. یک رویداد پخش زنده که توسط سازنده بازی Ludwig در دسامبر 2022 میلادی میزبانی شد، شامل آهنگهای صوتی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی بود و این پخش زنده توانست رکورد بازدید همزمان در کانال یوتیوب او را بشکند.

حمایت از افراد ناشنوا یا کم شنوا

طی صحبت هایی که با یوتیوبرها داشته ایم، آنها درباره اهمیت گسترش دسترسی برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند،سخن گفته اند. به لطف سرمایه گذاری های بلندمدت در یادگیری ماشینی، اکنون زیرنویس های خودکار را در زبان های بیشتری ارائه میکنیم. همچنین زیرنویس های ترجمه شده ماشینی را برای گوشی های موبایل ارائه میکنیم که بینندگان را قادر میسازد زیرنویس های خود را به ۱۶ زبان زنده دنیا ترجمه نمایند. هم اکنون یوتیوب بیش از 6 میلیارد ویدیو را زیرنویس کرده است که، بیش از 1 میلیارد کاربر هر روز ویدیوهایی را با زیرنویس های فعال تماشا میکنند.

آینده یوتیوب

ساخت یوتیوب آینده

نیل موهان در ادامه سخنان می گوید که یوتیوب روی ویژگی ها و تجربیاتی سرمایه گذاری می کند که در حال حاضر و در آینده به محلی عالی برای بینندگان و سازندگان تبدیل شود. از دو برابر کردن پخش زنده گرفته تا باز کردن پتانسیل های خلاقانه بی نظیر.

یوتیوبرهای امروزی مدام در حال آزمایش مرزهای بیان هستند. پلتفرم یوتیوب بزرگترین بوم خلاقانه هر پلتفرمی را ارائه می دهد و ما به طور مداوم در حال گسترش آن هستیم. هم اکنون YouTube Shorts دسترسی بیشتری به سازندگان ویدیوها میدهد و Shorts اینک به طور میانگین بیش از 50 میلیارد بازدید روزانه دارد. در سال 2022 میلادی، تعداد کانال هایی که روزانه در Shorts ویدیو آپلود میکردند بیش از 80 درصد افزایش یافت.

حفاظت از جامعه یوتیوب

همانطور که این پلتفرم به نوآوری های خود ادامه می دهد، هیچ چیز مهم تر از انجام مسئولیت برای محافظت از جامعه آن نیست و باید برای حفظ حریم خصوصی در یوتیوب کوشا باشیم. ما روی تیم ها، فناوری و سیستم هایی سرمایه گذاری میکنیم که تضمین میکند سازندگان و بینندگان تجربه‌ای امن در پلتفرم YouTube خواهند داشت.

همه این تلاش ها حیاتی هستند، اما من به عنوان یک والدین به ویژه روی کارمان برای محافظت از بچه ها در پلتفرممان سرمایه گذاری میکنم. ما همیشه به دنبال راه های بیشتری برای آسان تر کردن یافتن ویدیوهای مناسب خانواده از طریق YouTube Kids و تجربه تحت نظارت خود هستیم. بخش YouTube Kids را به این دلیل ساخته ایم تا محیطی را برای کودکان ایجاد کنیم که علایق خود را کشف کنند و به والدین ابزارهایی برای سفارشی کردن تجربه برای خانواده هایشان بدهیم.

امنیت یوتیوب

به گفته نیل موهان، اینها چیزهایی هستند که به من و همه افراد در پلتفرم YouTube انگیزه می دهد تا هر روز بهترین کارمان را انجام دهیم. ما همچنان به این کار ادامه خواهیم داد تا یوتیوب را به مکان بهتری برای اشتراک گذاری ویدیوها، یادگیری مهارت های جدید، دسترسی به اطلاعات و ایجاد جامعه تبدیل کنیم.

یقین داریم که بهترین روزهای یوتیوب هنوز در راه است.