قبل از آنکه به موضوع اصلی این مقاله یعنی معرفی نرم افزاری مناسب برای حسابداری بپردازیم، باید مقدمه ای درباره حسابداری و مخصوصا نرم افزار حسابداری بدانیم.

 

حسابداری یعنی چه؟

به نقل از دانشنامه ویکیپدیا، حسابداری به معنی اندازه‌ گیری، پردازش و ارتباطات اطلاعات مالی و غیرمالی در مورد نهاد های اقتصادی مانند کسب و کار ها و شرکت‌ ها میباشد. حسابداری که از آن به (زبان تجارت) نیز یاد میشود، نتایج فعالیت‌ های اقتصادی یک سازمان یا یک شرکت را اندازه‌ گیری می نماید و این داده ها را به افراد گوناگونی من جمله سرمایه گذاران، بستانکاران، مدیریت و تنظیم کنندگان منتقل می نماید. افرادی که به شغل حسابداری اشتغال دارند با نام حسابدار خوانده میشوند. مطالعه متون قدیمی حاکی از آن است که حسابداری هزاران سال قدمت دارد.

نرم افزار حسابداری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار حسابداری یا به انگلیسی:(Accounting software) نوعی نرم افزار کاربردی میباشد که پردازش های حسابداری را در ماژول های کاربردی مانند حساب های پرداختنی، حساب های دریافتنی، دفتر کل، حقوق و دستمزد و موجودی آزمایشی را ثبت می نماید. نرم افزار حسابداری ممکن است توسط خود سازمان یا شرکتی که آن را بکار میگیرد ایجاد و توسعه داده شود، یا ممکن است از فرد یا شرکتی دیگر خریداری شود، یا امکان دارد ترکیبی از یک بسته نرم افزاری متن باز با تغییرات در داخل خود سازمان باشد. این امکان وجود دارد که نرم افزار های حسابداری به صورت تحت وب باشند که در اینصورت میتوان از هر مکان و با هر دستگاهی به آن متصل شد.

 

معرفی گروه نرم افزاری حسابداری و مالی قیاس

گروه نرم افزاری قیاس که در حوزه حسابداری فعالیت می نماید، جزئی از شركت راهكار نوین سیاق است که از سال 1374 کار خود را آغاز نموده است. این شرکت در زمینه طراحی، تولید و استقرار سیستم های اتوماسیون مالی و صنعتی فعالیت میکند.

محصولات قیاس (نرم افزارهای حسابداری) برای پوشش بازار SME یا بازار شركت‌ های كوچك و متوسط ارائه میشود و هم اینک با تحت پوشش قرار دادن هزاران مشتری یکی از نمونه های موفق نرم افزار مالی در سطح کشورمان است.

 

نرم افزار های حسابداری قیاس به سه دسته تقسیم میشوند: 1.نرم افزار حسابداری شرکتی 2.نرم افزار حسابداری فروشگاهی 3.نرم افزار حسابداری رایگان

 

1.نرم افزار حسابداری شرکتی قیاس، مناسب شرکت ها و استارتاپ های کوچک و متوسط است که شامل 5 نرم افزار میشود:

نرم افزار حسابداری بازرگانی
نرم افزار حسابداری خدماتی
نرم افزار حسابداری تولیدی
نرم افزار حسابداری جامع
نرم افزار مالی

 

2.نرم افزار حسابداری فروشگاهی قیاس، ترکیبی از نرم افزار حسابداری، نرم افزار خرید و فروش و نرم افزار انبار برای مدیریت فروشگاه ها میباشد و شامل 2 نرم افزار است:

نرم افزار فروشگاهی قیاس شاپ
نرم افزار حسابداری و فایلینگ املاک

 

3.اگر بدنبال نرم افزار حسابداری رایگان هستید پس محصولات رایگان گروه نرم افزاری قیاس را از دست ندهید. این گروه 2 نرم افزار زیر را برای استفاده رایگان کاربران ایرانی فراهم نموده است:

نرم افزار حسابداری موبایل
نرم افزار فاکتور فروشگاهی

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار های مالی و حسابداری میتوانید به سایت رسمی قیاس به نشانی زیر مراجعه نمایید.

www.gheyas.com