عمر برکان با نام کامل (عمر برکان الغلا) عکاس، مدل و بازیگر زاده کشور عراق است. الغلا متولد سال 1989 و 31 ساله است. او بعد از اخراج از کشور عربستان به دلیل «بسیار خوش تیپ بودن»، در سال 2013 شهرت جهانی برای خود بدست آورد، بطوری که داستان اخراج او از عربستان در رسانه‌های اجتماعی همه‌گیر شد.

نگاه هایی مستقیم به لنز دوربین: چشم های رویایی قهوه ای و نافذ، ظاهر زیبای مسحور کننده و صورتی تراش خورده. شتری که در تصویر وجود دارد توجه نگاه کننده را به خود جلب مینماید. عکسی تاثیرگذار و زیباییست ولی آیا واقعلا عمر برکان مدل، بازیگر و چهره معروف شبکه های اجتماعی یکی از مردانی است که برای ماندن در عربستان سعودی بیش از حد خوش تیپ و زیبا بود است؟

عمر برکان حدود 7 سال پیش بود که طبق گزارش هایی مبنی بر اخراجش از عربستان سعودی به دلیل (بسیار خوش تیپ بودن)، معروف شد. این اتفاق در طول جشنواره فرهنگی جندریه در ریاض پایتخت عربستان رخ داد که در آن عمر برکان به همراه دو مدل مرد دیگر در یک غرفه تبلیغاتی در حال فعالیت بودند. الغلا بعد ها در مصاحبه ای در سال 2015 عنوان کرد که در این جشنواره، تعدادی از دختران او را به خاطر انجام برخی فعالیت ها از جمله کارهای مدلینگ که انجام داده بود، شناختند و سپس برای گرفتن امضا و عکس‌ تجمع کردند و بعد از آن جمعیت پیرامون آنها زیادتر شد. الغلا با ذکر این مورد که پلیس مذهبی عربستان از این حرکت خوشش نیامده و مودبانه از او خواسته بودند جشنواره را ترک کند.

واقعه اخراج او پس از انتشار عکس‌هایش از طریق شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از همه‌گیرترین داستان‌ های اینترنتی شد و از او دعوت هایی به عمل آمد تا در برنامه‌های مختلف اینترنتی و تلویزیونی مصاحبه کند و بر جلد مجله‌های مختلف ظاهر شود.به همین دلیل در مقطعی مطبوعات بین‌المللی او را به عنوان خوش تیپ‌ترین مرد جهان عرب یا خوش تیپ‌ترین مرد جهان معرفی میکردند.

عمر برکان، در پایتخت کشور عراق به دنیا آمد ولی با این حال در کشور امارات متحده عربی زندگی کرده است. او در سال 2015 با یاسمین عدیده ازدواج نمود که از او یک فرزند پسر به نام دیاب دارد. صفحات رسمی او در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های زیادی دارند که از جمله میتوان به پیج اینستاگرام الغلا اشاره کرد که هم اکنون 1.3 میلیون فالوور دارد.