برنامه نویسان رایانه ای در طی یکی دو روز گذشته ادعا می کنند، که یک پروژه سری جدید را در شبکه اجتماعی توییتر کشف کرده اند که از آن به عنوان “توییتر کوین” یاد می شود.

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، کاربران شبکه های اجتماعی در حال پخش شایعاتی هستند مبنی بر اینکه، شبکه اجتماعی توییتر به دنبال معرفی ارز دیجیتال خود به نام توییتر کوین است تا از طریق این رمزارز پرداخت‌ ها و پاداش را در این پلتفرم مورد استفاده قرار دهد.

اطلاعات اولیه از این رمزارز، از توییت توسعه دهنده ای با نام نیما اوجی استناد شده است. اوجی در حساب کاربری خود، از وجود کد های مربوط به ارز دیجیتال توییتر با نام “Twitter Coin” در اپلیکیشن این شبکه اجتماعی خبر داد.

در روز 4 دسامبر، اوجی یک اسکرین شات از آنچه که به نظر می رسد نمونه اولیه رابط کاربری جدید توییتر است، ارسال کرد که گزینه «سکه‌ ها» را برای پاداش دادن نشان می‌ دهد. تصویر منتشر شده نشان‌ دهنده یک سکه با آرم شبکه اجتماعی توییتر است.

 

ارز دیجیتال توییتر کوین

افرادی به توییت‌ های جین منچون وانگ، محقق حوزه فناوری اطلاعات، اشاره کرده‌ اند که ادعا می‌ کرد از نسخه خاصی از اپلیکیشن توییتر، کد استخراج کرده است تا اطلاعاتی مشابه اوجی پیدا نماید. با این حال پست و حساب وانگ از آن زمان تا به الان به دلایل نامعلومی حذف شده است.

فعلا اطلاعات زیادی درباره ارز دیجیتال توییتر کوین وجود ندارد!

وانگ از طریق پروفایل خود در شبکه اجتماعی لینکدین، به رسانه The Block اعلام کرد که این کد استخراج شده است و اضافه نمود که نماد توییتر کوین ممکن است نشان دهنده یک توکن بومی در حال کار نباشد، اما ممکن است در عوض به ویژگی پاداش کریپتو مربوط باشد.

همچنین در ادامه وانگ می گوید:

اطلاعات کمی در مورد اینکه این (Twitter Coin) دقیقا چیست، وجود دارد.

متاسفانه بعد از ارسال این پیام شبکه اجتماعی لینکدین نیز حساب کاربری وانگ را بست.

ایلان ماسک از رمزارز ها استقبال می کند

چه دوج کوین باشد چه توییتر کوین، ایلان ماسک، مدیر عامل این شبکه اجتماعی بزرگ اذعان می کند که علاقه زیادی به افزودن قابلیت پرداخت به صورت رمزارز است. دوج کوین، رمزارز مورد علاقه او، چند ماه پیش به قیمت 0.73 دلار رسید و رکورد قیمتی جدیدی برجای گذاشت. با این حال قیمت این ارز دیجیتال همیشه با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است.

افراد زیادی به خبر وجود توییتر کوین واکنش نشان داده اند

بعد از اعلام خبر وجود چنین ویژگی در توییتر، تعداد زیادی پست با هشتگ TwitterCoin# منتشر شد. بسیاری از کاربران هیجان‌ زده بودند اما در نهایت تعجب نمی‌ کردند چون شخصی مثل ایلان ماسک در راس مدیریت توییتر است. پلتفرمی رسانه‌ ای که می‌ تواند روی روش های پرداخت جدید و نوین کار کند.

آیا ایلان ماسک قصد پذیرش ارز دیجیتال در توییتر را دارد؟

مدیرعامل Strike، آقای جک مالرز، چند روز پیش اظهار داشت که شبکه اجتماعی توییتر می تواند با پذیرش رمزارز بیت کوین به یک برنامه پرداخت ویژه تبدیل شود.

مالرز همچنین می گوید که با پذیرش شبکه لایتنینگ، توییتر می تواند یک تجارت پرداخت را راه اندازی کند و فرصت ایجاد تجربه های پرداخت را دارد که توییتر سنتی نمی تواند داشته باشد.

او همچنین در ادامه می گوید:

کاربران می‌ توانند از استارباکس قهوه بخرند یا فقط با استفاده از برنامه توییتر خود، حواله‌ های خود را به سراسر دنیا ارسال نمایند. ایلان ماسک این فرصت را دارد که بانک‌ های بزرگ را مختل کند.

تاثیر خبر توییتر کوین بر روی قیمت دوج کوین

اخبار مبنی بر توییتر کوین، باعث شد تا قیمت دوج کوین افزایش پیدا کند. در ابتدا دوج کوین با 7.5٪ افزایش به قیمت بیش از 0.11 دلار رسید، اما این روند مدت طولانی دوام نیاورد. زیرا قیمت پس از آن به سمت ارزش فعلی کمی بالاتر از 0.10 دلار اصلاح شد.

سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند که از توییتر کوین چه انتظاری داشته باشند و در اصل چیزی که ارتباطی با سکه مورد علاقه ایلان ماسک داشته باشد، به دست نیامده است. در حال حاضر، هنوز هم زمان‌ های هیجان‌ انگیزی برای همه نوآوری‌ های پیرامون این شبکه اجتماعی بزرگ و اجرای احتمالی ارزهای دیجیتال در آن وجود دارد.