طبق اخبار منتشر شده اسپاتیفای قرار است دوباره کارکنان زیادی را اخراج کند. دانیل اک، مدیر عامل اسپاتیفای، صبح دیروز به کارمندان این شرکت اطلاع داد که شرکت اسپاتیفای قصد دارد 6 درصد از نیروی کار خود را اخراج دهد.

به گفته مدیرعامل Spotify، مسئولیت کامل اقداماتی را که امروز ما را به اینجا رسانده است می پذیریم. یکی از مهمترین کارمندانی که اخراج شده است، داون اوستروف می باشد که مدیر ارشد محتوا و تبلیغات Spotify بود.

شرکت Spotify با صرف اراده (و سرمایه بالا) که بیش از 1 میلیارد دلار برای خرید استودیوها، ناشران و فناوری تبلیغات، خود را به بزرگترین نیرو در صنعت پادکست تبدیل نمود. همچنین در طی 4 سال گذشته برای نظارت بر معاملات پرفروشی که موفقیت‌ هایی مانند Joe Rogan Experience ، Call Her Daddy و Batman Unburied را به‌ طور انحصاری به پلتفرم می‌ آورد، به داون اوستروف، مدیر باسابقه سرگرمی‌ ها متکی بوده است. در حال حاضر، به عنوان بخشی از اخراج ها در سراسر این شرکت، اسپاتیفای در حال روی آوردن به یکپارچه سازی است.

طبق نامه مدیرعامل اسپاتیفای، اوستروف به میل خودش اخراج شده است. الکس نورستروم، مدیر اشتراک، که اکنون مدیر ارشد بازرگانی شرکت است، مدیریت محتوا و تبلیغات او را به صورت کامل در اختیار می گیرد. جولی مک نامارا، مکس کاتلر و بیل سیمونز، مدیران محتوای گفتگو از این پس به نورستروم گزارش خواهند داده و زیر نظر او فعالیت خواهند کرد.

استروف دیروز در یادداشتی از شرکت Spotify گفت:

تیم پادکست ما با همکاری یکدیگر فضا را در اسپاتیفای متحول کرده است. مسیر حرکت این سازمان شگفت‌انگیز بود، از تقریباً صفر سهم بازار و تعداد انگشت شماری کانال پادکست، به پلتفرم پیشرو با بیش از پنج میلیون کانال پادکست امروزی و افزایش 30 برابری مصرف پادکست در این پلتفرم تبدیل شده است.

اما استروف تنها یک تولیدکننده محتوا نیست. رفتن او از اسپاتیفای که فردی با ریشه های عمیق در صنعت هالیوود است، ممکن است تاثیر زیادی بر روی شرکت اسپاتیفای داشته باشد.

رزا اوه، سخنگوی شرکت Spotify می گوید:

ما همچنان متعهد به موفقیت خود در پادکست، ارائه ویژگی‌ های نوآورانه برای سازندگان، و ادامه سرمایه‌گذاری در پادکست‌های O&E هستیم.

اخراج کارکنان اسپاتیفای در صنعت پادکست تاثیر دارد

تاثیر  اخراج کارکنان اسپاتیفای در صنعت پادکست

از طرفی دیگر، کارمندانی که سال گذشته به عنوان بخشی از Podsights و Chartable به Spotify آمده بودند، از جمله افرادی بودند که تحت تأثیر اخراج ها قرار گرفتند. خرید این دو شرکت به Spotify توانایی بیشتری برای اندازه‌ گیری عملکرد نمایش‌ ها بر روی پلتفرم داد و آن را در موقعیت بهتری برای فروش تبلیغات قرار داد. به طوری گه شرکت اسپاتیفای درآمد تبلیغاتی خود را 26 درصد در 9 ماه اول سال 2022 میلادی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 میلادی افزایش داد.

به گفته یکی از افرادی که اخیرا از این شرکت اخراج شده است، “تکرار زیادی در کارکردهای شغلی” وجود داشت تا بتوانند آزادانه درباره کارفرمای سابق خود صحبت کنند.

موضوع مهم‌ تر این است که این شرکت هنوز باید راه حلی پیدا کند تا بسیاری از کسب‌ و کارهای پادکست خود مانند Anchor، Megaphone، Podsights، Chartable – با هماهنگی بیشتری کار کنند. به گفته همان کارمند سابق، این اتفاق فعلا رخ نداده است.

این کارمند اخراج شده می گوید:

آنها هنوز یک استراتژی واقعی برای پادکست های خود ندارند. من فکر نمی کنم صنعت پادکست در این شرکت دوام بیاورد.